tiistai 11. elokuuta 2015

Summer Bucket List

~Kaikki tääl turhaa ilman sua,
ilman sua tää on mahdotont.
Itteni murhaan ilman sua,
ilman sua mä oon kasvoton~
-Mikael Gabriel - Kun sä lähdet-


Mooi!
Tässä sitä sitten ollaan, kesä on kirjaimellisesti mun suhteen ohi. Nimittäin koulu alkaa huomenna. Täl hetkel mua ei jännitä lainkaan, mutta stressaa se kun ei oikein tiedä mitä huomenna siel koulus tapahtuu. Ainoo mitä tiedän niin pitää olla koulun jossain liikkasalissa kello 9.00. Et hyvin menee ja kukaan kavereistaa ei oikee tiiä mitä tapahtuu niin o vähä sellanen "täst ei tuu mitään"- fiilis. Kyl huominen varmaa iha ok menee. 
Tänää sitten alko treenit, no niist sen verran. Että olin aivan shokissa, en todellakaan tiiä miks.  Alku meni hyvin ja loppu ei niin hyvin.  En tiiä johtuukse vaa täst kesätauosta? Mutta olin aivan ulapalla, mutta kyllä tää tästä tasottuu aikast varmasti.
Nyt loppu löpinät ja mennään postaukseen. Nimittäin, nyt olis aika kattoo tuliko mun Summer Bucket Listan kohdat suoritettua... 
Aloitetaas...

‹ 1. Mene festareille ›

SUORITETTU!
-Olin siis yksillä fesareilla eli Weekend Festivaleilla, jotka oli mun ensimmäiset festarit koko ikäni aikana. Oli tosi onnistunut reissu vaikka pelkäsin jotain pahempaa, mutta ei onneksi ollut mitään suurempia "ongelmia". Tuun todellakin menemään uusiks festareille ens kesänä! Riippu kyllä minne tulee parhaimmat artistit, mutta jos Weekend pidetään ens vuonna Suomessa vielä niin meitsi on menossa! Koska WKND 2015 oli niin mahtava niin pitää tietenki kattoo, että pystyykö WKND 2016 ylittämään vuoden 2015! Mutta siis jos joku ei ole vielä käynyt lukemassa Weekendiä koskevaa postaustani niin TÄSTÄ pääsee siihen. Jos kiinnostaa edes vähän.

‹ 2. Valvo koko yö ›

SUORITETTU!
-Taisi tulla pariinkin otteeseen valvottua koko yö. Eikä edes ollut niin paha. Oon mä siis ennenkin nuorempana valvonut sillee, että olen mennyt samoilla silmillä sen valvotun yön jälkeen. Me yritettiin eka valvoo Ainon mökil tyttöjen kans, mut se vähä niinku epäonnistu ku kaikki simahti jossain neljän aikaan. Mutta tuli ainakin suoritettua silloin kun olin kaveril yötä!

‹ 3. Hyppää benjihyppy ›

EPÄONNISTUI
-Okei, mulla oli tarkoitus hypätä se Weekendeil, mutta sit pari päivää ennen ku mietittiin Aapon kans asiaa tarkemmin niin tajuttiin et se jono on siellä varmasti tunteja kestävä. Muutenkin halusin nähä melkein kaikki ne Loop Stagen esiintyjät ja jos olisin ollut silloin jonottamassa tohon hyppäämiseen niin en olis nähnyt niitä. Ja koska olin venannut näin "pitkälle" niin en sit enään päässyt sinne toiseen paikkaan missä sen olis voinut hypätä Helsingissä. Sori en juuri nyt muista sen paikan nimee, K-kirjaimel sen paikan nimi alko. Joten tää jäi toteuttamatta, mutta ens kesänä tää toivottavasti toteutuu.

‹ 4. Mene uimaan vaatteet päällä ›

SUORITETTU
-Ainon mökillä tämä kohta tuli toteutettua. Kaikki otti himast ns. huonot vaatteet mukaan ja sitten vaa pulikoimaan jääkylmään veteen. Mul oli joku ikivanha valkoinen paita jossa on jotain kuvia ja mustat kangas-shortsit. Sit meillä oli bikiinit alla. Kiitos Ainon isälle, kun otti tän kuvan meist. 

‹ 5. Ole päivä ilman puhelinta/somea ›

EPÄONNISTUI
-Tää kusi ja pahasti! Mun piti tehä tää kohta kun olin Lapissa, mutta siellä ollessani tarvitsin niin paljon ns viihdytystä. Joten se puhelin ei todellakaan ollut poissa kädestä tai somesta muutenkaan. Sitten aattelin, kun se ei onnistunut siellä nii et teen sen kun on Weekend. Joo hyvä idea Milla! Tää olis voinukkin onnistuu ton suhteen, että päivä ilman somea. Koska se netti mikä siellä mulla oli niin en mä mitään pystynyt selaamaan esim. Ig:t tai Ask.fm:ää. Mutta koska olin aamuisin ja iltasin sitten somessa kiinni kun netti palas niin siinähän se sitten meni. Ei mul tullut ees mieleenkään tää kohta siellä Weekendeillä. Ja muutenkin toi "puheliton päivä" ei olis onnistunut millään siellä Weekendissäkään, koska otin sil videot ja kuvii. Koska en mä halunnut kameraan kuvaa videoit, mutta halusin silti saada videomateriaalia jota voi näyttää sit esim. vanhemmille. Muutenkin jää hyvät muistot, ku kattoo niit videoit eikä ainoastaan kuvia. Sekä kaikki ryhmäkuvat otettiin puhelimil, nii olis ollut aik mahotont olla ilman puhelint 24h. Joten kyllä, olen some addikti ja puhelin addikti, mä sentään myönnän sen! 

‹ 6. Käy ulkomailla ›

EPÄONNISTUI
-Mul on tähän ihan järkevä syy, miks tämä ei toteutunut. Nimittäin, me oltiin tyttöjen kans mietitty et lähettäis porukal Ruotsin laival ja käytäis Ruotsis jne. Okei, 1. Meil oli ongelma siinä että Iikust ei ollut varmuutta pystyiskö se lähtee mukaan 2. Roosalla laiva kammo 3. Aino lähti ulkomaille. Joten homma periaatteessa murentu käsiin. Nooh, ehkä sit joku päivä päästään porukal sinne Ruotsiin asti tai sitten ei. Oltais toki voitu mennä esim Heinin kans Viroon, mutta periaatteessa aika loppu kesken ja toi homma mureni ns. liian myöhään. Tämän takia tämä kohta jäi täyttämättä. Eikä sitten mentykkään Lapin matkal Norjan puolel, onneks tavallaan. Koska muuten se reissu olis kestänyt ikuisuuden! Et mielummin mä olin sen Norjan reissun sijaan kotona.

‹ 7. Osta tyylistäsi poikkeava vaate ja käytä sitä päivä ›

SUORITETTU
-Mä ostin tuon paidan sillä reissulla kun oltiin menossa Ainon mökiltä kotiin ja poikettiin Tampereen kautta. Toin H&M:stä ja siitä tuli alku skeptisyyden jälkeen yksi mun lempipaidoista. Aluks en oikein tiennyt onks tuon mallinen paita ollenkaan kiva, mihin voisin sen ees yhdistää, entä toi kuviointi ja nuo oranssit värikohdat. Nyt kun katson sitä paitaa niin oon sillee, aivan ihana! Onneks ostin sen, vaikka olinkin sillee "tää ei tuu koskaan käyttöön, muuta kuin sitä Bucket list:ä varten" Mutta oon onnellinen, että nyt oon sitten ajan myötä ihastunut tuohon toppiin/crop toppiin. Kyllä, sitä on tullut käytettyä monia kertoja, joten tää kohta on suoristettu moneen kertaan.

‹ 8. Syö 12 eri jäätelömakua ›

SUORITETTU
-Tosi hyvin multa, koska mä olin aivan varma että tämä kohta ja jää tekemättä. Sillä olen koko ikäni syönyt vain mansikka, vanilija ja päärynä jäätelöä. Enkä oikein osannut edes uskoa itsestäni, että jonain päivänä mä esim syön minttu jäätelöä. Mun on pakko myöntää, että näitä en tuu kyllä enää koskaan syömään! Nimittäin: Minttu, suklaa, mustikka, lakritsi ja jugurttikerma. Lakritsi ja minttu oli nyt ihan ok, mutta en tuu ikinä vapaaehtoisesti syömään niitäkään. Toi jugurttikerma oli aivan jäätävää, Aapokin sano, et pahaa oli! Ja suklaa jäätelö ei vaan koskaan oo ollut mun juttu, vaikka normi suklaa meneekin nyt sillee ihan ok jos tekee sitä mieli. Mutta toi mustikka oli mulle oikeest aika suuri pettymys, mä odotin jotain todella hyvän makuista. Sainkin aivan järkyttävän kitkerän maun suuhuni ja melkein oksennusrefleksin siellä ABC:n pihal ku oltiin matkal kotiin Lapista. Eli näit viittä tuskin tuun koskaan syömään. Mutta loppuja seittemää olisin voinut syödä vaikka litroittain. Onneksi näin ei tapahtunut.

‹ 9. Kruisaa jonkun kaverin luo ›

SUORITETTU
-Mä olin jo ihan epätoivonen ja sillee: "Ei jeesus, että näinkin helppo kohta jää tekemättä" Kunnes tajusin, että kyllähän mä tän kohan oon periaattees tehnyt. Koska ennen kuin lähettiin Lappiin niin lauantaina me käytiin rullailee mu pikkuveljen kanssa. Tai no hän ajo pyörällä ja mä rullailin tolla mun laudalla. Tajusin, että silloin me ajettiin mu pikkuveljen kaverille, joka joo ei ole mun kaveri, mutta tuttu kumminkin. Joten sain tän kohan tehtyä, ilman että olisin ajanut tohon naapuriin ja ollut sillee: "Jee, sain kohan tehtyä" Koska olisin silloin ajanut ton about 200 metrii ja ollut perillä. Joten nyt tuli ns. kunnolla tämäkin kohta suoritettua.

‹ 10. Katso 5-10 kauhuleffaa putkeen ›

SUORITETTU
-Katottiin siis yks ilta mun kaverin kans, joka oli meillä yötä niin 5 kauhuleffaa. Mä oon ihminen joka on nähnyt aikast paljon kauhueleffoi ja tykkää kauhuleffoist tosi paljon! Niin oli sinäänsä vaikee löytää 5 kauhuleffaa jotka 1. olis ihan ok 2. en olis nähnyt 3. ei olis mitään uskonto juttuja. Vuokrattiin sitten noi viisi makuunista. 
Tälläinen nopea arvostelu noista:
Pahan mailla - 1/5 - Ei tykätty ollenkaan, ei minkäänlaista järkevää juonea. Ei ollut todellakaan pelottava, että en sit tiiä onko takakannen ja arvostelujen kirjoittaja erehtynyt leffasta vai ollut aivan sekaisin. En säikähtänyt kertaakaan, ja mä jos joku kutisee herkästi, niin säikähtää vielä herkemmin! Oli suuri pettymys...
Nothing left to fear - 2/5 - Ei tykätty tästäkään, ei ees melkein jaksettu kattoo loppuun. Mä en tajunnut juonta ollenkaan, tais kyl johtua siitä että mua väsytti niin paljon niin en keskittynyt. En suosittele.
Mama - 5/5 - Mä oon nähnyt tän ennenkin, oon kattonut tän mun serkun kanssa. Mutta en tosiaankaan muistanut kauheasti, mitä siinä leffassa loppujen lopuksi kävi. Oli yhtä hyvä kuin silloin katsoessani sen serkkuni kanssa. Tän tyylinen kauhu puree muhun, niinku ei tavallaan mitään henki tai manaus juttuja, mutta toisaalta joo! Tuossa Mamassa on kunnollinen juoni ja tavallaan ihan onnellinen loppuratkaisu. Meitsi tykkää tuosta leffasta todella paljon, vaikka ei kylläkään ole pelottavimmasta päästä kauhuleffoja mitä on tullut katottua.
Paranormal activity 3 - 4/5 - Ihan ok, vähä sekava, koska ei kauheest muistanut Paranormal activity 2 mitään nii meni vähän ohi jotkut jutut. Loppu oli hyvä ja muutenkin aik ok. Ei nyt parhain tai pelottavin Paranormal activity vaik vanha luokkalaiseni selitti, että hänen siskonsa ton kolmosen katottuaan ei nukkunut moneen viikkoon kunnolla. Mä nukuin kuin tukki, ei pelottanut yhtään.
The Possession - 4/5 - Tää oli kunnon sellanen manaus/henki juttu. Eli oli sun muut pappit ja kaikki mukana juonessa jne. Eli ei ihan mun lempi leffoihin nouse tämä. Mutta ihan katsomisen arvoinen ja nyt viimeistään pelkään perhosia. Luulin, että en Maman jälkeen niit perhosii nii paljoo pelkäis tai sellasii kunnon isoi yöperhosen tapasii, mutta tämän leffan jälkeen todellakin pelkään! Ei paras, mutta ei huonoinkaan.

Eli sain suoritettua 7/10 joka on paremmin kuin oletin. Mutta rangaistuksena noista kolmesta mitä, en suorittanut joudun kolmen kuukauden ajan joka päivä tekee 10 miesten punnerrust. Ei salee kuulosta pahalt joidenkin korvaan, mutta minä jos joku nii ei saa vedettyy neljää miesten punnerrust enempää. Joten nyt se tulee ns. pakko treeninä kuntoon se asia. Niin siis 1 kuukaus per. epäonnistunut kohta. Eli huomisesta lähtien, kun loma on ohi niin joka päivä kolmen kuukauden ajan 10 miesten punnerrust päivittäin. Ehkä tylsä rangaistus, mutta itselleni hyödyllinen, haha! 

Näihin tunnelmiin ja fiiliksiin! Hyvää loppu lomaa niille, joilla saattaa vielä loma jatkua, hyvää alkavaa lukuvuotta niille joilla se on jo alkanut ja onnea huomiselle päivälle niille joiden koulu alkaa huomenna. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti